Hos oss får du hjälp med allt som rör din energi! Få svar direkt genom att logga in på Mina Sidor, anmäl flytt eller kontakta oss för personlig service. I länkarna till vänster hittar du mer information.
Kontakta oss
Kundservice: 0430 480 90
Växel: 0430 480 00
Felanmälan: 0430 480 48
E-post: kundservice@sodrahallandskraft.se
Kundservice öppettider
Mån–fre: 09.00–15.30
Lunchstängt: 12.00-13.00
Besökstider
Stängt för kundbesök under veckorna 37-39 p.g.a. rivningsarbete.
Varför får jag nätavgift och elanvändningskostnad på olika fakturor? Vill du koppla av eller på elen?
Vi på Södra Hallands Kraft ansvarar för att elledningarna fungerar störningsfritt i vårt nätområde. Eftersom varje elnätsföretag äger och ensamt ansvarar för sitt nät, kan du inte välja något annat elnätsföretag. Däremot kan du själv välja elhandelsföretag och från den 1 oktober 2016 kan du teckna elavtal direkt med oss i vårt eget varumärke.
Svensk Energi har sammanställt information om elnätsföretag och elhandelsföretag och även skapat en ordlista med begrepp som förekommer i din kontakt med elföretagen.
Din kontakt med elföretagen
Ordlista – Så talar vi med kunden