Om du upplever ett avbrott som inte finns med på vår avbrottskarta är du välkommen att felanmäla avbrottet.

Innan du ringer…

…så vill vi att du kontrollerar dina säkringar vid mätaren samt om eventuell jordfelsbrytare löst ut. Undersök också om dina grannar är utan ström.

Om grannarna har ström, men inte du, ligger felet för det mesta inom din egen elanläggning. Om du behöver hjälp att åtgärda ett elfel inom din egen anläggning kontaktar du en elinstallatör.

Om felet ligger inom vår anläggning så ringer du till oss på telefonnummer 0430-480 48 dygnet runt. Vi har alltid personal i beredskap för snabb felavhjälpning.

Driftinformation via sms och e-post

Vår helt kostnadsfria driftinformation är en extra service till våra kunder. Via tjänsten kan du få information om avbrott både via vår webbplats och som sms och/eller e-post direkt till din mobil eller dator.

För att få driftinformation via sms och/eller e-post registrerar du bara ditt mobilnummer och e-postadress, så får du automatiskt ett meddelande till mobilen eller datorn om det blir ett avbrott i just Din anläggning. Du kan också få information om hur lång tid felavhjälpningen beräknas ta.

OBS! Vid planerade elavbrott får du som berörs i god tid i förväg ett meddelande hem i brevlådan. 

För att registrera dig för tjänsten, fyll i formuläret nedan eller ring vår kundservice, 0430-480 90.


Anmälan driftinformation